Friday, April 24, 2009

توطئه جدید شوینیزم در تیکان تپه: نصب همزمان مجسمه استاد شهریار و مولوی کورد عراقی!

میللی حرکت دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۸:
م. علیزاده: فعالین حرکت ملی تیکان تپه در یک ماه اخیر یکی از پرکارترین دوران خود را در این شهر سپری کرده اند؛ آنها با اتکا به نیرو واراده مردم تیکان تپه ، مساله مجسمه مولوی کورد را به میان مردم برده و با برملا کردن سیاستهای کثیف شوینیزم فارس و تروریستهای کورد برای مردم؛ عملاً باعث عقب نشینی مسئولان خودفروخته در اجرای تصمیم شان شدند. عملکرد فعالین حرکت ملی درتیکان تپه بسیار ستودنی و برای فعالین سایر شهرها نیزآموزنده می باشد. آنها با اعتماد به مردم و فراهم آوردن بستر لازم برای تبدیل کردن مساله به گفتمان عمومی شهر نشان دادند که تنها راه پیروزی استفاده از پشتوانه مردمی در پیشبرد خواسته های حرکت ملی آذربایجان می باشد. این گفتمان باعث شد که حاکمیت از سوی همه شهروندان و حتی برخی از مسئولان آگاه تحت فشار قرار گیرد و مجبور به عقب نشینی شود؛ تا آنجا که حتی با انتقال مجسمه از محل نگهداری موقت آن در انبار کارخانه آسفالت تیکان تپه به جای دیگر مجسمه را از دید مردم نیز مخفی کردند. اما آنچه بدیهی است این عقب نشینی از سوی شوینیزم موقتی بوده و آنها منتظرند با آرام شدن جو عمومی شهر دوباره اقدامات کثیف و ضد آذربایجانی خود را آغاز کنند.

طبق آخرین اخبار واصله از تیکان تپه مسئولان شهر تصمیم گرفته اند مجسمه استاد شهریار را در یکی از نقاط شهر نصب کنند تا ظاهراً به نوعی از مردم دلجوئی کرده و به زعم خود مجوز نصب مجسمه شاعر کورد بیگانه را نیز از مردم اخذ کنند. این توطئه اخیر نشان از دشمنی عمیق و آشکار شوینیزم با ملت آذربایجان و عزم آنها برای ضربه زدن به هویت ملی و فرهنگی آن در شهر باستانی آذربایجان و سرزمین نوادگان نادر شاه افشار دارد.

در هر حال به نظر می رسد که فعالین حرکت ملی در تیکان تپه روزهای سخت و پرکارتری را پیش رو دارند که این مساله متضمن توجه بیشتر سایر فعالین در دیگر شهرهای آذربایجان جنوبی به قضایای تیکان تپه می باشد.

بحران تیکان تپه بهترین فرصت را برای آغاز یک حرکت عمومی در آذربایجان در مقابله با اشغال شدن خاک مقدس آن به خصوص از سوی کوردها و مبارزه با کوردیزه کردن منطقه فراهم آورده است. قدم های جسورانه مردم تیکان تپه و فعالین حرکت ملی راهی را پیش روی ما گشوده است که بایست برای پیمودن آن عزم خود را جدی کنیم. هم صدایی مردم سایر شهرها به خصوص شهرهای سولدوز، اورمو، صائین قالا و قوشاچای و تسری دادن جو ایجاد شده ضد اشغالگری کورد در تیکان تپه به شهرهای مذکور قدمی است که در همراهی مردم تیکان تپه لازم و ضروری است و بار مسئولیت فعالین را در این شهرها سنگین تر می کند.


گله جک بیزیم دیر

0 Comments:

Post a Comment

<< Home