Tuesday, March 10, 2009

دروغ پراکنی شرق اوسط و رسانه‌های عربی بر علیه آذربایجان و نقش لابی کرد در رسانه‌های عربی

بوز آی ۱۹, ۱۳۸۷
http://www.hbayat.azerblog.com/1387_12_19_Say=872.ay

خبر سایت اورمونیوز مبنی بر پرتاب کفش بر رئیس جمهور ایران آقای دکتر احمدی نژاد پس از انعکاس در سایتهای اپوزسیون سراسری و همچنین نشریات ترکیه در مطبوعات جهان نیز انعکاس یافت. اگر چه معاون ریاست جمهوری این خبر را تکذیب کرد ولی ظاهرا دامنه انتشار این خبر هنوز ادامه دارد.
در این میان روزنامه شرق اوسط نیز با انتشار خبری با عنوان «ایران؛ گزارشهایی از پرتاب کفش به سوی احمدی نژاد…» به شرح و تفسیر این گزارش پرداخته است.
با توجه به موضع ضدایرانی این نشریه به ویژه مواضع تند حمید طارق سردبیر این روزنامه بر علیه ایران، پیش بینی این که شایعه یا خبر پرتاب کفش به سوی رئیس جمهور ایران در آن نشریه منتشر شود کار سختی نبود.
اما وقتی متن گزارش را خواندم بسیار متعجب شدم. در بخشی از این گزارش آمده است: «ارومیه مرکز آذربایجان غربی است که کردها سه چهارم و آذربایجانیها یک چهارم جمعیت آن را همراه با اقلیتهایی از ارامنه و آشوری‌ها تشکیل می دهند و مذهب غالب در ان شهر مذهب اهل تسنن است.
این شهر یک زندان ناخوش‌نامی نیز دارد که فعالان کرد در آن زندانی می‌شوند…».
واقعیت این است که اکثریت شهر ارومیه را ساکنان اصلی آن یعنی ترکهای آذربایجان تشکیل می‌دهند نه اکراد مهاجر، و ترکهای آذربایجان با اکثریت شیعه و اقلیت اهل تسنن قولونجو در این شهر حضور دارند. همچنین فعالان فرهنگی و اجتماعی آذربایجان نیز به کرات در زندان این شهر محبوس شده‌اند.
متاسفانه حضور کردها، بخصوص کردهای عراقی در رسانه‌های عربی و ادعای ارضی آنان در مورد شهر آذربایجانی ارومیه سبب می‌شود علاوه بر این که اخبار آذربایجان در رسانه‌های عربی منعکس نشود بلکه دروغ‌هایی از این دست نیز بر علیه آذربایجانیان مجال نشر پیدا کنند.
گفتنی‌ است که سایتهای دیگر عربی از جمله سی‌ان‌ان عربی، سایت الاتحاد الوطنی الکردستان، و کاله انباء الاخبار العراقیه و… این گزارش را با استناد به شرق اوسط روی خروجیهای خود قرار داده‌اند.
اعتراض خود را برای درج گزارش دروغ و غیر واقعی در الشرق الاوسط، به زبانهای ترکی استانبولی، فارسی، انگلیسی و عربی به پست الکتریکی این نشریه ارسال کنید.

editorial@asharqalawsat.com
o.mirghani@asharqalawsat.com
لینک خبر شرق اوسط و سی‌ ان ان عربی:
http://www.asharqalawsat.com/details.asp?section=۴&article=۵۱۰۲۱۵&issueno=۱۱۰۵۹

http://arabic.cnn.com/۲۰۰۹/middle_east/۳/۹/pprs.ah/index.html

سید حیدر بیات

0 Comments:

Post a Comment

<< Home