Sunday, March 29, 2009

نارضایتی مردم نقده از رئیس ستاد انتخابات میر حسین موسوی در آن شهرستان

خبر انتصاب شیخ عبدالرحمان برزنجی به ریاست ستاد انتخابات میر حسین موسوی در شهرستان نقده، موجی از شگفتی و در عین حال ناراحتی را در بین مردم و فعالان سیاسی این شهرستان سبب گردیده است.

برزنجی که در انتخابات دور سوم شورای اسلامی از اشنویه، بخش کردنشین شهرستان نقده کاندیدا شده بود به علت عدم اتحاد ترک‌های شیعه که اکثریت جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند و تعدد کاندیداهای آنها، به مجلس راه یافت و مشکلات زیادی را بر سر راه توسعه و پیشرفت این شهرستان به وجود آورد که خاطره بد آن هنوز هم از ذهن مردم منطقه زدوده نشده است. وی که دارای مدرک لیسانس حقوق بود در مدت 4 سال نمایندگی این حوزه تلاش‌های بسیاری را در جهت تغییر و تحریف هویت، مذهب و فرهنگ سولدوز و تغییر بافت جمعیتی نقده به نفع اقلیت کرد و اهل تسنن انجام داد و با حضور خود در مجلس با پوشش کردی(که قبل از ورود به مجلس این لباس را بر تن نمی‌کرد) ذهنیت منفی و نامناسبی از شهرستان نقده در مجلس شورای اسلامی و اذهان عمومی ایجاد نمود و با مانور بر روی مسئله قارنا و تلاش برای بر عکس جلوه دادن حوادث نقده که در آن اکراد تجزیه طلب در راستای تشکیل کردستان خیالی به نقده حمله کرده بودند، می‌خواست شهرستان نقده را که نزدیک 800 شهید نثار سرزمین و انقلاب اسلامی کرده به عنوان جنایتکاران جنگی معرفی نماید که با پیگری اهالی شریف این شهرستان این توطئه آقای برزنجی نقش بر آب شد.

حال این پرسش در اذهان عمومی شکل می‌گیرد که ستاد مرکزی انتخابات میر حسین موسوی چگونه یک فردی را که مورد تنفر افکار عمومی در شهرستان نقده می‌باشد و هیچ تناسبی با مذهب، زبان و فرهنگ این منطقه ندارد به ریاست ستاد انتخاباتی آن شهرستان انتخاب می‌کند؟ آن ستاد محترم با وجود اینکه شهرستان نقده را که یکی از حساس‌ترین شهرستان‌های آذربایجان و شاید ایران می باشد نمی‌شناسد چگونه می‌خواهد در مناطق دیگر به فعالیت بپردازد و از انتخابات پیش رو سربلند بیرون آید. نقده در جریان اعتراضات مردم آذربایجان در خرداد 85 به اهانت روزنامه ایران به فرهنگ و زبان ترکی، شدیدترین اعتراض را از خود به نمایش گذاشت و چهار نفر از مردم این شهرستان در جریان این اعتراض جان خود را از دست دادند. اکنون که از دوران نمایندگی برزنجی سال‌های طولانی سپری گردیده و بخش اشنویه به شهرستان تبدیل شده است این سوال مطرح می‌گردد که چرا وی ریاست ستاد انتخابات را در شهرستان زادگاه خویش تقبل ننموده و چشم طمع به سولدوز(نقده) دوخته است؟ به نظر می‌رسد وی قصد دارد با سوء استفاده از محبوبیت مهندس میر حسین موسوی و در صورت انتخاب ایشان به ریاست جمهوری، اهداف سوء خود را در رابطه با شهرستان نقده که دوران نمایندگیش نا تمام مانده بود تکمیل نماید و این مسئله قبل از هر چیز بیشترین ضربه را به تعداد آرای مهندس موسوی که خود فرزند آذربایجان بوده و بیشترین آرا از این منطقه دارد خواهد زد. چرا که شهرستان نقده بیشترین تاثیر را بر استان آذربایجان غربی و مرکز آن اورمیه دارد. آیا با این وصف نمی‌توان به صداقت برزنجی در حمایت از میر حسین موسوی شک نمود؟! شاید ایشان ماموریت دارد مردم شهرستان نقده و استان آذربایجان غربی را ـ که به مسائل این شهرستان حساس می‌باشند ـ از کاندیدای محبوب و همولایتی خود دلسرد نماید. پس بهتر است تا دیر نشده مسئولان ستاد مرکزی انتخابات فردی متعهد و صادق را از اهالی بومی این شهرستان به ریاست ستاد انتخابات در نقده منصوب نمایند و سرنوشت انتخابات حساس دوره نهم ریاست جمهوری را در شهرستانها علی الخصوص در استان آذربایجان غربی به دست افراد فرصت طلب و قومیت گرایی چون امثال برزنجی نسپارند. انشاءالله آذربایجان این بار پیشا پیش مردم نقاط دیگر کشور از فرزند لایق و توانای خود حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home