Saturday, March 14, 2009

بیانیه جمعی از دانشجویان و جوانان شهرستان میانه در اعتراض به نصب تندیس مولوی کرد در شهر تاریخی تکاب آذربایجان

ائلگون(شنبه) ٢٤ اسفند ۱٣٨۷ - ١٤ مارس ۲۰۰۹



هر قومی با تاریخش شناخته می شود.وقتی برای اولین بار از طریق وب سایت های اینترنتی متوجه نصب تندیس مولوی کرد به بهانه هفته وحدت در شهر تاریخی و گران سنگ تکاب شدیم، از خود پرسیدیم که مگر تندیس و پیکره قهرمانان افسانه ای و ملی مردم آذربایجان در هفته وحدت های سالهای پیش در تکاب نصب شده اند که اینک نوبت به مولوی کرد رسیده باشد.با پرس و جو و تحقیق دریافتیم که امسال برای اولین بار قرار است مراسم هفته وحدت با نصب این تندیس شروع شود.دریغا که مردم تکاب بدون نصب تندیس نیز وحدت دارند!!

چند مسوول ناآگاه یا بعضاٌ بسیارآگاه دست در دست هم داده اند تا برای یک شهر تاریخ سازی کنند، فارغ از این که مردم هوشیارند و فرزندان غیور و برومند همین مردم هوشیار، دست مسوولان ناآگاه و بعضاٌ بسیارآگاه!! را رو خواهند کرد.گویا همین مسوولانِ وحدت بخش دریافته اند که مشکل مردم منطقه بیکاری، فساد، مهاجرت، نبود زیرساخت های فرهنگی-اقتصادی و... نبوده و نیست و فقط نصب تندیس، آن هم از جنس خارجی اش می تواند مرهمی بر آلام مردم بشد.

ما دانشجویان و جوانان میانه ای با الهام از تجربیات پیشین و ضمن اظهار تأسف از نصب مرموزانه این تندیس، اعتقاد داریم که دستهای مرموزی درکارند تا بافت تاریخی یک شهر باستانی آذربایجان را با شهره جهانیش، به نفع دیگرانی تغییر دهند که تا چند وقت پیش به عنوان مهمان سرسفره مردم مهمان نواز تکاب وارد شهر شده و سکنی گزیده اند.ما ضمن درخواست از مسوولان دوراندیش نظام و آذربایجان برای جلوگیری از هرگونه تحریکات اینچنینی که نه تنها وحدت بخش نیست، بلکه بلکه تفرقه افکنانه نیز می باشد،اعلام می داریم که چندی است در جنوب آذربایجان فعالیت های ضربان دار در جریان است.پس بیایید با هم اندیشی و دوراندیشی، قبل از وقوع هر نوع جریان وحدت شکنی که زیر لوای برخی حمایت های مسوولان محلی صورت می گیرد، چاره اندیشی کنیم.اعتقاد ما بر این است که نفس عملِ نصب تندیس و اعمالی مثل آن خوب است، اما چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

پس بیایید ابتدا با نصب تندیس قهرمانان ملی مردم بومی منطقه چون ستارخان ها، باقرخان ها، باکری ها و... که خود مظهر وحدت بوده اند، هفته وحدت را گرامی بداریم.



جمعی از دانشجویان و جوانان شهرستان میانه

0 Comments:

Post a Comment

<< Home