Sunday, September 21, 2008

انتقاد نمایندگان آذربایجان غربی به اظهارات مشایی درباره این استان



انتقاد نمایندگان آذربایجان غربی به اظهارات مشایی درباره این استان

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه نمایندگان استان آذربایجان غربی به رئیس مجلس ،‌نسبت به اظهارات اخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مبنی بر اینکه "آذربایجان غربی سرزمین کردها است" تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز مجلس به استناد ماده 75 آئین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: ظاهرا اسفندیار رحیم مشایی متخصص مردم شناسی شده ، خود را تئوریسین دولت نهم می داند و علاوه بر اظهارات نسنجیده اخیر درباره دوستی با مردم اسرائیل علاقه مند است امنیت ملی و یکپارچگی و وحدت اقوام را تحت ذهنیات خود قرار داد.

قاضی پور با بیان اینکه مشایی در کلام خود در جمع سفرای خارجی در سنندج، سرزمین آذربایجان غربی را سرزمین کردها نامیده است ،‌ افزود: نامبرده با دخالت در قومیت ها، با تفکر انتقادی و اظهار نظر غیر علمی و غیر کارشناسی ، قصد سوء استفاده از اقوام ایرانی را دارد.

وی با اشاره به نامه مشترک خود به همراه ذاکر و جهانگیرزاده ودیگر نمایندگان استان آذربایجان غربی به رئیس مجلس اشاره کرد وگفت: انتظار می رود کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با فراخوانی مشایی به مجلس نتیجه بررسی خود را به استحضار نمایندگان برسانند.

وی از لاریجانی خواست تا این موضوع را به رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی کشور متذکر شود.

نماینده ارومیه تاکید کرد: کسانی که باید تقویت کننده امنیت ملی باشند، نباید تضعیف کننده امنیت ملی شوند.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: از نصایح شما استفاده کردیم اما تذکر شما وارد نبود.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home