Sunday, September 07, 2008

اعتراض مجمع دانشگاهیان آذربایجانی به اظهارات رحیم مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری




نامه اعتراض مجمع دانشگاهیان آذربایجانی به اظهارات رحیم مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

بسمه تعالی

رئیس محترم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به نظر می¬رسد جنابعالی عادت کرده¬اید خارج از وظایف و اختیارات قانونی خویش دست به اظهار نظرهایی بزنید که برای شما ودر نهایت دولت حاضر که شما یکی از اعضای آن هستید، بسیار گران خواهد آمد. هنوز چند صباحی از اظهارات جنجالی شما مبنی بر افتخار دوستی ایرانیان با ملت و مردم اسرائیل که اعتراض اکثر گروههای اجتماعی، زمامداران سیاسی و در نهایت مراجع تقلید را بر انگیخت، نمی¬گذرد که جنابعالی بدون توجه به جوانب کار در اظهار نظری خلاف و ناصحیح درجمع سفرای خارجی در سنندج، سرزمین آذربایجان غربی را «سرزمین کردها» می¬نامید.
آقای رحیم مشایی، به نظر می¬رسد علیرغم تکیه زدن جنابعالی به منصبی که باید اشراف کامل به موقعیت فرهنگی، قومی، ملی و سیاسی ساکنان مناطق مختلف کشور داشته باشید، در یک اظهار نظر ناصحیح و اشتباه سرزمین غرب آذربایجان را به مدافعان نظریه «کردستان بزرگ» پیش¬کش می¬نمایید. شما براساس کدام اطلاعات و یافته¬ها، سرزمینی را که در طول تاریخ هفت هزار ساله متعلق به آذربایجان و مردم ترک آن بوده، سرزمین کردها می¬نامید؟ سرزمینی را که در راستای سیاستهای کثیف حاکمان گذشته میزبان مهاجمان و مهاجرانی بوده که به هر حال امروز به عنوان «میهمان» در بعضی شهرهای آن مثل سویوق بولاق(مهاباد)، سایین قالا(شاهین¬دژ)، سولدوز (نقده) و ... ساکن هستند؛ اگر چه ناسیونالیستهای افراطی و گروههای تروریستی مثل پ.پ.ک، پژاک، کومله و حزب دموکرات آن را قسمتی از کردستان خیالی و بزرگ خویش می¬پندارند و در این راستا از هیچ اقدامی بویژه ترور، حملات مسلحانه، قاچاق مواد مخدر و کالا، زورگیری و ارعاب فروگذاری نمی¬کنند. جناب آقای رحیم مشایی، سرزمینی را که جناب عالی برای خود شیرینی می¬بخشید، سرزمین دهها هزار شهیدی است که در راه دفاع از آن جانفشانی نموده¬اند، سرزمین هزاران فرزند این مرز و بوم بویژه آذربایجان است که در دل کوههای وحشت¬برانگیز منطقه بعنوان سرباز، پاسدار، بسیج و نیروی انتظامی از آن در برابر تروریستها دفاع می¬کنند تا بلکه امنیت لازم برای سخنرانی شما در تالاری سرد و خنک در سنندج فراهم آید تا آن سخنان را به زبان برانید. آقای رحیم مشایی، سخنان شما در سنندج علاوه بر کذب و غیر واقعی بودن از لحاظ تاریخی، مصداق عینی اقدام علیه امنیت ملی است که لازم است تا دادستان کل کشور بعنوان مدعی¬العموم و ارگانهای امنیتی با شما برخورد نمایند.
در پایان لازم می¬دانیم از اعتراضهای به موقع و هوشمندانه نمایندگان محترم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بویژه جناب آقای قاضی¬پور تشکر نماییم و نسبت به عواقب چنین اظهار نظرهای غیر مسئولانه که می¬تواند اعتراضات گسترده مردمی را به همرا داشته باشد، هشدار دهیم.

مجمع دانشگاهیان آذربایجانی
14/06/1387

0 Comments:

Post a Comment

<< Home