Sunday, July 13, 2008

سؤاستفاده از اعتصاب کارگران در شهرهاي مختلف آذربايجان



حزب تروريست دموکرات کردستان که کارنامه ننگين آن در تاريخ ثبت شده است در اقدام جاهلانه اي ديگر اقدام به سؤاستفاده از اعتصاب کارگران در شهرهاي مختلف آذربايجان نمود.

بنا به اخبار تحريف شده و هدفدار منتشر شده از سوي اين حزب تروريست و نيز از سوي ديگر ارگانهاي گروهکهاي تروريست٫ بازار شهرهاي سويوغ بولاغ (مهاباد)٫ خانا (پيرانشهر)٫ سولدوز (نقده)٫ بوکان و اورمو (اروميه) به خاطر بزرگداشت عبدالرحمان قاسملو تعصيل شده است! اين حزب و مزدوران آن چگونه ميتوانند شهرهاي کردستان را فراموش کرده و در شهرهاي آذربايجان به مراسم خيالي خود بپردازند؟ توطئه اي که سالهاست برملا شده ميتواند توضيح دهنده اين اقدام تروريستي باشد. اين افراد تلاش ميکنند تا شهرهاي تورک آذربايجاني را به عنوان شهرهاي کردنشين قلمداد نمايند! در اين ميان کمکهاي آشکار و پنهان دولت و شوونيسم فارس به خبرگزاريها و سايتهاي تروريستي است که قدرت مانور آنها در عرصه مطبوعاتي را بيشتر ميکند٫ وگرنه قدرت واقعي در آذربايجان هنوز در دستان قدرتمند فرزندان واقعي اين مرزوبوم است و در حال حاضر هيچ گروه ترويستي قدرت دست اندازي به خاک پاک تورکها را ندارد.

اين اخبار که در ادامه جوسازيهاي قبلي تروريستهاي کرد منتشر ميشود حاکي از آن است که قدرت مانور طرفداران اندک اينگونه تشکلات در آذربايجان کمتر شده است و براي پنهان ساختن شکستهاي خود در اشغال آذربايجان٫ به استفاده از حيله هاي جمهوري اسلامي روي آورده اند٫ يعني از اقدامات بيربط عموم به نفع خود بهره برداري مينمايند و آنرا به دنياي مجازي اينترنت ميکشانند!

اعتصابات کارگري که بدون داشتن کوچکترين ارتباطي به احزاب تروريست کرد در جريان ميباشد چندين هفته است که در خروجيهاي خبرگزاريهاي مختلف قرار دارد. کارگران کارخانه ها و توليديها به خاطر اعتراض به کمي دستمزد و نيز عدم پرداخت حقوق معوقه خود از سوي کارفرمايان دست به اعتصابات گسترده زده اند.

استان آذربايجان غربي نيز از اينمورد مستثني نبوده و کارگران کارخانه هاي مختلف نيز به اعتصابات سراسري ملحق شده اند.

تنهاترين تفاوت با اعتثابات کارگري در آذربايجان غربي وجود عده اي از کارگرهاي کرد مهاجر ميباشد که به خاطر پائين بودن دستمزد آنها و نيز براي عملي کردن طرح اشغال آذربايجان از سوي اکراد به منطقه وارد شده اند. البته بايد طمعکاري کارفرمايان تورک در استخدام اکراد ارزان قيمت را نيز به اين تفاوت خطرساز افزود.

احزاب تروريست کرد که شکست خود را در آذربايجان نزديک ميبينند٫ فعاليت خود را از مهاجرت سيلابي اکراد به شهرهاي آذربايجان٫ به حملات شهري و سپس به ترورهاي شخصي تغيير داده اند. امروزه شاهد ترورهاي غير انساني هستيم که به دست نيروهاي وابسته به احزاب تروريست کرد انجام ميگيرند و باعث هرچه بيشتر شدن نفرت ملت آذربايجان از اکراد مهاجر ميشود.

گزارشات موثق از شهرهاي مختلف آذربايجان غزبي حاکي از آن است که بازار و ديگر مراکز بازرگاني منطقه به صورت کاملا معمولي به فعاليت خود ادامه ميدهند. تنهاترين تفاوت اين بوده است که عده اي از باربران و دستفروشان کرد بر سر کار خود حاضر نشده اند! با اين حساب بايد از احزاب تروريست کرد پرسيد که آيا بازارهاي آذربايجان فقط متشکل از عده اي باربر و دستفروش کرد است که نبود آنها باعث تعطيلي اين مراکز گردد؟

موج نفرتي که اقدامات تروريستي اکراد در منطقه ايجاد کرده است در حال خيزش است. اقدامات اخير تروريستها در قتل سربازان و درجه داران تورک مورد لعن مليگرايان منطقه قرار گرفته است. در بازي فوتبال تيم محلي سولدوز با تيم مهاجران کرد شاهد اين احساس بوديم. وجود پارچه نوشته ها و پلاکاردهاي بيشمار در جهت محکوم ساختن اقدامات تروريستي اکراد و نيز متن نوشته ها که به تورکي بوده اند نشان از عزمي دارند که در آينده نزديک موجب فراري دادن تروريستها از منطقه خواهد بود.

[1] http://www.pdki.org/articles4-1604-11.htm

اعتصاب عمومی در کردستان در سالگرد ترور د. قاسملوو، رهبر حدکا
2008-07-12

تعطیلی اکثریت بازارها در ارومیه به مناسبت بیست‌ودوم تیرماه

22-04-1387

کوردستان میدیا: به گزارش مرکز خبری PDKI، مردم ارومیه در بامداد نوزدهمین سالگرد ترور شهید دکتر عبدالرحمان قاسملو اکثریت مغازه‌های این شهر را به حالت تعطیل درآوردند. در این اعتصاب گسترده آذری‌های ارومیه نیز برای ابراز همبستگی و همدردی با کردها اقدام به تعطیلی بازارها نمودند. گفتند است در محلات کردنشین ارومیه تمامی بازارها در حالت تعطیل به سر می‌برد.



تعطیلی بازارها در پیرانشهر به مناسبت بیست‌ودوم تیرماه

22-04-1387

کوردستان میدیا: به گزارش مرکز خبری PDKI، روز بیست‌ودوم تیرماه 1387 مردم پیرانشهر در اعتصابی گسترده به مناسبت فرارسیدن نوزدهمین سالگرد ترور دکتر عبدالرحمان قاسملو اکثریت قریب به اتفاق مغازه‌ها و پاساژهای شهر را به حالت تعطیل درآوردند.
نیروهای سرکوبگر رژیم برای خاتمه دادن به این وضعیت، مغازه‌داران را تحت فشار قرار داده و وضعیت حکومت نظامی را بر شهر حکمفرما نموده‌اند.


تعطیلی بازارها در مهاباد به مناسبت بیست‌ودوم تیرماه

22-04-1387

کوردستان میدیا: مردم آگاه و قدرشناس مهاباد در پاسخ به فراخوان عمومی حزب دمکرات کردستان ایران تمامی مغازه‌ها و بازارهای این شهر را تعطیل و اعتراض خود را به ترور ناجوانمردانه‌ی شهید دکتر عبدالرحمان قاسملو به دست دیپلمات ـ تروریست‌های جمهوری اسلامی ابراز نمودند.
به گزارش مرکز خبری PDKI، نیروهای ضدخلقی رژیم به منظور سرکوب این اعتصاب مردمی در آماده‌باش کامل به سر برده و در تمامی خیابان‌ها مستقر شده‌اند.
این اعتصاب تا لحظه‌ی مخابره‌ی این خبر همچنان ادامه داشته است.

تعطیلی اکثریت مغازه‌ها در شهرستان نقده

22-04-1387

کوردستان میدیا: در نوزدهمین سالگرد شهادت دکتر عبدالرحمان قاسملو، مردم نقده از نخستین لحظات صبح بیست‌ودوم تیرماه اقدام به تعطیلی اکثر بازارهای این شهر نمودند.
به گزارش مرکز خبری PDKI، قرار است مردم این شهر در پاسخ به دعوت حزب دمکرات کردستان ایران در بعدازظهر این روز تمامی مغازه‌ها را تعطیل نمایند.
در این اعتصاب گسترده، مردم نقده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی رهبر فرزانه‌ی ملت کرد و حزب دمکرات کردستان ایران، شهید دکتر قاسملو، یک بار دیگر ترور این رهبر صلح‌طلب را به دست مزدوران جمهوری اسلامی و برسر میز مذاکره به شدت محکوم نمودند.

اعتصاب عمومی در بوکان

22-04-1387

کوردستان میدیا: از نخستین لحظات بامداد بیست‌ودوم تیرماه مردم بوکان به مناسبت فرارسیدن نوزدهمین سالگرد ترور شهید دکتر عبدالرحمان قاسملو تمامی دکاکین و بازارها را به حالت تعطیل درآوردند.
به گزارش مرکز خبری PDKI، شمار زیادی از مزدوران رژیم برای سرکوب هرگونه اعتراض مدنی در معابر و خیابان‌ها مستقر شده‌اند.
این نیروها اقدام به شکستن شیشه‌ی مغازه‌ها و یادداشت نمودن اسامی صاحبان مغازه‌ها و پاساژهای تعطیل‌شده، نموده‌اند. این اعتصاب عمومی گسترده تا لحظه‌ی مخابره‌ی این خبر همچنان ادامه داشته‌ است.

تعطیلی بازارهای سقز به مناسبت بیست‌ودوم تیرماه


22-04-1387

کوردستان میدیا: در پاسخ به فراخوان حزب دمکرات کردستان ایران، مردم شهرستان سقز در اعتصابی عمومی، به مناسبت نوزدهمین سالگرد ترور شهید دکتر عبدالرحمان قاسملو تمامی مغازه‌ها و بازارهای این شهر را تعطیل نمودند.
به گزارش مرکز خبری PDKI، مردم سقز از همان لحظات آغازین صبح بیست‌ودوم تیرماه، تمامی مغازه‌ها، پاساژها و اماکن تجاری خود را تعطیل نموده و خیابان‌ها را خلوت نمودند.
تا لحظه‌ی مخابره‌ی این خبر وضعیت حکومت نظامی بر شهر سایه افکنده و نیروهای ضد خلقی رژیم در تمامی خیابان‌ها مستقر شده‌اند. این در حالیست که نیروهای رژیم به منظور جلوگیری از تعطیلی بازارها چندین تن از بازاریان را دستگیر و آنان را وادار به گشودن مغازه‌هایشان نموده‌اند اما بازاریان تنها پس از لحظات کوتاهی مجدداً مغازه‌های خود را تعطیل و بازار را ترک نموده‌اند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home