Thursday, May 29, 2008

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی: بخش زيادي از استان‌ آذربايجان غربي و تمام استان‌هاي کرمانشاه و استان ايلام سرزمين کردهاست



معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی: بخش زيادي از استان‌ آذربايجان غربي و تمام استان‌هاي کرمانشاه و استان ايلام سرزمين کردهاست

سياست توسعه گردشگري در ايران يک سياست برگشت ناپذير و استراتژيک است. قوانين ايران براي سرمايه‌گذاري نيز قوانين بسيار مناسبي است و در دولت جمهوري اسلامي ايران نيز نگاه مناسبي به گردشگري وجود دارد و رئيس جمهور نيز بر اين امر تاکيد دارند.

به گزارش ميراث آريا(chtn) ، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان‌ ميراث‌فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري امروز با بيان اين مطلب در چهارمين همايش تبيين سياست‌هاي دولت در صنعت گردشگري گفت: در نخستين نشست با شما 90 منطقه نمونه گردشگري در ايران تصويب شده بود در حالي که تعداد اين مناطق در حال حاضر به 704 منطقه رسيده است.

اسفنديار رحيم مشايي با اشاره به سياست‌هاي دولت جمهوري اسلامي ايران براي توسعه گردشگري تصريح کرد: حضور ما درنمايشگاه‌هاي خارجي رو به افزايش است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ويژگي‌هاي استان کردستان جملاتي را به زبان کردي ادا کرد و افزود: استان کردستان عمدتا سرزمين کردهاست، اگر چه اقوام ديگري هم در اين استان زندگي مي‌کنند.

وي افزود: زندگي کردها در ايران تنها محدود به کردستان نيست. بخش زيادي از استان‌ آذربايجان غربي و تمام استان‌هاي کرمانشاه و استان ايلام سرزمين کردهاست.

وي با بيان اين که کردها بسيار ميهمان نواز و فرهنگي هستند، افزود: من شناخت زيادي از اقوام ايراني دارم اما در ميان اين اقوام قومي را مانند کردها پايبند به ادب نديده‌ام. در کردستان تعداد زيادي شاعر مي‌بينيد که صحنه فرهنگ و ادبيات را خالي نگذاشته‌اند.

معاون رئيس جمهور با بيان اينکه کردها يکي از اصيل‌ترين اقوام ايراني هستند، گفت: براي اثبات ايراني بودن کردها هيچ پژوهشي لازم نيست.

مشايي با اشاره به اقدامات دولت براي توسعه صنعت گردشگري افزود: در نشست‌هاي بعدي تلاش خواهيم کرد گزارش کاملي از اين اقدامات ارائه کنيم.
وي گردشگري را فرصتي براي پيوند ملت‌ها و شناخت آنها از يکديگر دانست و گفت: دولت جمهوري اسلامي براي توسعه گردشگري بسيار مصمم است.

مشايي با بيان اينکه نگاه رئيس جمهور ايران به گردشگري تنها نگاه اقتصادي نيست، گفت: ما يک ملت بزرگ با اقوام مختلف هستيم و نياز داريم همديگر را بهتر بشناسيم. از نظر بين المللي نيز گردشگري امروزه سياست توسعه مهرورزي بين ملت‌هاست که اگر به درستي از آن بهره‌برداري شود، مي‌تواند صلح پايدار را به ملت‌ها هديه کند.

وي گردشگري را گره زدن منافع مردم با مردم ذکر کرد و گفت: اين کوتاه‌ترين راه براي صلح و ثبات در دنياست.

وي با بيان اينکه ظرفيت انساني در شرايطي تحقق پيدا مي‌کند که ماهيت جهاني شدن انسان تحقق پيدا مي‌کند، افزود: ميلياردها نفر در طول تاريخ دور از هم زندگي کرده‌اند و در کوچه‌هاي تاريخ و جغرافيا گم شده‌اند و براي يک بار هم همديگر را نديده‌اند، اما آينده زمان جمع شدن بشر به دور هم است.

وي با بيان اينکه پيام ايرانيان جز عشق و دوستي نيست و جايي براي پيام ديگري وجود ندارد، گفت: اين سرزمين، سرزمين ادب و حماسه است .

وي با بيان اينکه اقتصاد مي‌تواند صحنه خصومت و يا انس باشد، گفت: اين امر بستگي به نگاه انسان‌ها دار

0 Comments:

Post a Comment

<< Home