Sunday, April 13, 2008

بیانییه در رابطه با دور دوم انتخابات مرحله هشتم مجلس شورای اسلامی در شهر های اورمیه و سولدوز



بیانییه در رابطه با دور دوم انتخابات مرحله هشتم مجلس شورای اسلامی در شهر های اورمیه و سولدوز

بیانیه شماره دو کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان
1387/01/25
http://www.bati-azerbaycan.blogsky.com/

ملت آگاه آذربایجان

فعالین حرکت ملی

مردم شریف اورمیه و سولدوز



همان گونه که مستحضر هستید، در انتخابات 24 اسفند 1386 توطئه های شوم حامیان سیاسی گروه های تروریستی pkk-pjak برای راه یافتن به مجلس شورای اسلامی جهت سند سازی سیاسی و تاریخی برای منطقه غرب آذربایجان با تلاش فرزندان غیرتمند آذربایجان و حضور قدرتمند مردم در اکثر شهرهای غرب آذربایجان نقش بر آب گردید. ولی اما در دو شهر اورمیه و سولدوز که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، دو نفر از نامزد های حامیان سیاسی گروه های تروریستی با حمایت معنوی و مالی جناح اصلاح طلب و بخشی از جریان اصولگرای ایران توانستند به مرحله دوم انتخابات راه یابند. هر دو جریان قدرتمند داخل حاکمیت جمهوری اسلامی ایران که از رانت های سیاسی و اقتصادی و امنیتی کلانی برخوردار می باشند، برای قبضه کردن اکثریت کرسی های مجلس شورای اسلامی با هر ترفندی تلاش کردند که رای مردم را جلب نمایند و در این راستا حمایت های معنوی و مالی خود را از حامیان سیاسی گروه های تروریستی دریغ نورزیدند. متاسفانه برخی دلقک های سیاسی منطقه غرب آذربایجان نیز به خاطر منافع اقتصادی و کیش شخصیتی تبدیل به ابزار جریان های سیاسی درون حاکمیت شده و بدون توجه به سیاست های پشت پرده رهبران گروه های تروریستی و خطرات پیش روی منطقه غرب آذربایجان کوتوله وار از نامزد های این گروه های تروریستی اعلام حمایت کردند. شوونیسم فارس که در چندین دهه گذشته از عروسک تروریسم کورد در منطقه غرب آذربایجان برای کنترل حرکت هویت طلبانه ملت آذربایجان استفاده کرده است این بار از خود آگاهی ملی ملت آذربایجان در دفاع سیاسی از اراضی تاریخی شوکه شده و متوجه گردید که ملت آذربایجان آمادگی آن را دارد که در صورت لزوم با هر شیوه لازم از تمامیت ارضی و ملی خود دفاع نماید. در کنار این مسائل برخی گروه های به اصطلاح میلتچیی آذربایجان که هنوز از لاک مکتب فرسوده سوسیالیستی شان بیرون نیامده و در رویا های شیرین دهه 60 زندگی می کنند، ناسیونالیسم را دشمن سوسیالیسم پنداشته و بی محابا گروه تروریستی pkk را به عنوان مبارزین آزادی ملت کورد یاد و ارتش قدرتمند تورکیه را سرکوب گر و سربازان و افسران شهید نیروی انتظامی،سپاه و ارتش را که در جهنم تبعیض اقتصادی آذربایجان تنها برای امرار معاش و گذران زندگی خانواده مجبور به خدمت در این نیروها شده اند در مقابل تروریست های pjak که غرب آذربایجان را سرزمین لاینفک کردستان بزرگ می دانند، قاتل می خوانند و تلاش های سیاسی فرزندان صدیق حرکت ملی آذربایجان را جهت ایجاد سد سیاسی در مقابل توطئه های حامیان سیاسی گروه های تروریستی ابزار جمهوری اسلامی قلمداد کردند. اما هر چه باشد فرزندان غیرتمند آذربایجان در جهنم اقتصادی آذربایجان، حاصله از تبعیض های شوونیستی و سرکوب های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی که نفرت مردم تورک را از پروسه انتخابات را برانگیخته است، با ابتدایی ترین امکانات ولی با قلبی مملو از وطن پرستی فریاد بر آوردند که مشارکت و حضور مردم تورک غرب آذربایجان نه برای حمایت و مشروعیت بخشیدن به نظام جمهوری اسلامی بلکه نه بزرگ به گروه های تروریسم است و در این مبارزه بزرگ، ملت آذربایجان زحمات بی بدیل فرزندان آذربایجان در خارج میهن را فراموش نخواهند کرد.

باری، در 24 اسفند دست در دست هم شرایط را بر حامیان سیاسی گروه های تروریستی ، لابی شوونیسم فارس آن و دلقک های سیاسی منطقه ای تنگ کردیم، اما مرحله سرنوشت سازی در پیش روی ملت آذربایجان قرار گرفته است. در چندین شهر غرب آذربایجان توطئه سیاسی تروریسم خنثی شد ولی در دو شهر اورمیه و سولدوز وضعیت سیاسی همچنان می تواند به نفع تروریسم رقم بخورد و این فعالین حرکت ملی را نگران کرده است. تروریسم که از همت والای ملت آذربایجان در دفاع سیاسی از اراضی ملی اش به خود لرزیده، شتابان به تبلیغات انتخاباتی مبادرت ورزیده و در 13 فروردین ( روز 13 به در) در اطراف شهرهای اورمیه و سولدوز با پخش اعلامیه های گروه تروریستی pkk از اقلیت مهاجر کورد منطقه خواسته است که در شهر اورمیه از عبدالرحمان نقشین و در شهر سولدوز از ..... خضری حمایت کنند.



مردم غیرتمند اورمیه و سولدوز

فعالین حرکت ملی آذربایجان



6 اوردیبهشت 1387 دور دوم انتخابات هشتمین مرحله مجلس شورای اسلامی در شهرهای اورمیه و سولدوز برگزار خواهد شد. کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان در بیانیه شماره یک نیز اشاره کرده بود که جمهوری اسلامی انتخابات ها را به مثابه ابزار مشروعیت سیاسی و بین المللی مورد سو استفاده قرار می دهد و ماهیت همه نامزد ها که از فیلتر های غیر دمکراتیک عبور می کنند بر همه آشکار است، اوضاع دردناک اقتصادی،سیاسی،اجتماعی و فرهنگی نیز در بد ترین شرایط قرار دارد ولی آنچه که ما را به مشارکت و فعالیت سیاسی در امر انتخابات مجبور می کند حضور سیاسی حامیان گروه های تروریستی در منطقه غرب آذربایجان و سند سازی سیاسی و تاریخی برای منطقه است. کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان در دور اول انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی به یاری هواداران و فعالین حرکت ملی فعالیت های آشکار و پنهانی را جهت بسیج مردم به انجام رسانید و خوشبختانه آگاهی و بیداری ملی ملت آذربایجان و کوشش ملی فرزندان آذربایجان توطئه دشمنان را نقش بر آب کرد. حال به دور دوم انتخابات نزدیک می شویم، شرایط حساس شهرهای اورمیه و سولدوز، در دور دوم انتخابات فعالیت و حضور بیشتر همه مردم و فعالین حرکت ملی آذربایجان طلب می کند. تجربه انتخابات های پیش نشانگر آن است که آمار مشارکت مردم در دور دوم کمتر از دور های اول می شود و این خطر بزرگی است که دو شهر اورمیه و سولدوز را تهدید می کند. در شهر اورمیه سه نفر( فتحی نژاد،قاضی پور، جهانگیر زاده) و در شهر سولدوز یک نفر ( زنجانی) از تورک ها به دور دوم راه یافته اند. در شهر سولدوز به دلیل مشترک بودن حوزه انتخاباتی سولدوز با شهر اشنویه و به دلیل خطر سرازیر شدن اقلیت مهاجر کورد به شهر سولدوز شرایط از شهر اورمیه نیز حاد تر می نماید. بر همه ما روشن است که چهار نفر باقی مانده، از نزدیکان سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هیچ قرابتی با حرکت ملی آذربایجان ندارند اما مسئولیت تاریخی و سیاسی دفاع از اراضی ملی آذربایجان ما را مجاب کرده است که علیرغم سوابق اجرایی و سیاسی این چهار نفر بر فعالیت های سیاسی – انتخاباتی خود شدت بخشیده و مردم را جهت مشارکت ترغیب نمائیم.

کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان آغاز فعالیت های سیاسی - انتخاباتی خود را برای دور دوم انتخابات هشتمین مرحله مجلس شورای اسلامی در شهرهای اورمیه و سولدوز با نگاه سد کردن راه سند سازی تاریخی و سیاسی گروه های تروریستی در منطقه غرب آذربایجان اعلام و تلاش خود را فقط در جهت بالا بردن میزان مشارکت مردم تورک در انتخابات متمرکز می کند. کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان باور دارد که حمایت سیاسی از این افراد هیچ منفعت و سود ملی و سیاسی به ملت آذربایجان نخواهد داشت مگر خنثی کردن توطئه های تاریخی تروریسم در منطقه غرب آذربایجان، لذا از همه مردم و فعالین حرکت ملی می خواهد که به خاطر منافع ملی در انتخابات دور دوم شرکت و حضور قدرتمند خود را همچو 24 اسفند به نمایش گذارند.



کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان



25 / 1 / 87

0 Comments:

Post a Comment

<< Home