Sunday, December 02, 2007



مردم اورمیه با امضاء طوماری گزافه گویی های خدیجه منصوری را محکوم کردند

بنا به اخبار دریافتی ((کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان)) در پی مصاحبه دوهفته نامه هاوار با خدیجه منصوری و سخنان و ادعاهای پوچ و تفرقه انداز ایشان، مردم اورمیه در طی یک اقدام مدنی مراتب اعتراض خود را در خصوص مسائل پیش آمده و خاموشی مسئولان بی تدبیر و بی تعصب را اعلام نمودند. این طومار که به امضاء صدها تن از اقشار مختلف مردم اورمیه رسیده است به نهادهایی نظیر دفتر امام جمعه اورمیه، استانداری، فرمانداری، سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی و انتظامی، نمایندگان مجلس و نشریات محلی ارسال شده است. متن این طومار به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم



آذربایجان سرزمینی کهن با تاریخی 7 هزار ساله یکی از کانونهای اصلی تمدن بشری است که همواره تورکهای آذربایجان در این جغرافیای آبا و اجدادی خویش زیسته، منشا تحولات مهم تاریخی بوده و تاثیرات شگرفی در پیدایش تمدن و فرهنگ جهان خصوصا مشرق زمین گذاشته اند. اکنون جای-جای این سرزمین و خاک مقدس و گرانقدر آن یادگارهای اجداد تاریخ ساز تورکها می باشدکه همگی نشانگر هویت فرهنگی و جغرافیایی منطقه هستند. مردم سلحشور، صادق و با غیرت آذربایجان در طول تاریخ به لحاظ غنای فرهنگی و اصالت نژادی خویش همواره پیام آور مدنیت، فرهنگ، علم و دانش و صلح و دوستی برای دیگر اقوام بوده اند، ولی متاسفانه سرزمین آذربایجان نیز بسان دیگر اراضی مهم، در مقاطعی از تاریخ از سوی متجاوزان و مهاجران در رنج بوده است. تاریخ معاصر هنوز مظلومیتها و از سویی دیگر دلاوریهای مردم تبریز و قزوین و دیگر بلاد آذربایجان در مقابل ارتش روس را فراموش نکرده است. غرب آذربایجان همواره در زمانهای تضعیف دولت مرکزی شاهد تجاوزگریها و قتل عامهای صورت گرفته بدست افرادی شرور و غارتگر همچون شیخ عبیدالله شمزینانی، اسماعیل سیمیتقو و ... بوده است که اینان با تحریک احساسات دینی-مذهبی اقلیت مهاجر ساکن منطقه جنایات زیادی آفریدند و صد البته که در نهایت همگی اسیر خشم نهفته مردم دلاور شهرهایی نظیر اورمیه، خوی و سلماس شدند و روسیاه تاریخ گشتند. هنوز مردم با فرهنگ و مهربان غرب آذربایجان تجاوزگریها و اعمال تروریستی قاسملو که در حساس ترین مقاطع زمانی کشور صورت گرفت را فراموش نکرده اند که بحمدالله یاغیان تروریست در اردیبهشت 1358 از جانب مردم همیشه پایدار سولدوز پاسخی ماندگار در تاریخ گرفتند.

اینک با ظهور اندیشه مبهم نظم نوین در خاورمیانه توسط مراکز قدرت نا مشروع جهانی و تغییر و تحولات صورت گرفته در کشور عراق گروهکهای تروریستی نظیر پ.ک.ک و پژاک از سوی دولتهای بزرگ احیا و تقویت شده اند. این مزدوران همواره بر علیه منافع ملی و تمامیت ارضی کشورهای تورکیه، عراق، سوریه و ایران که اتفاقا قسمتهای غربی آذربایجان را در بر میگیرد، در تلاش و تکاپو بوده و هستند. این تروریستها از طریق قاچاق انواع موادمخدر، مشروبات الکلی، اسلحه و ... و با ایجاد مافیای اقتصادی در غرب آذربایجان از طریق نفوذ در مراکز اقتصادی، منابع مالی خود را تامین می کنند و نیز از طرفی ایشان با هم آهنگی هم پیمانان داخلی و خارجی خود و هدایت سیاستمداران غربی با استفاده از تفاوت نژادی و زبانی موجود بین تورکهای آذربایجان و اقلیت مهاجر کرد با زدن بر طبل نفاق و اختلاف افکنی قومی-مذهبی از چندی پیش با نفوذ در ادارات و نهادهای دولتی با هدف تسهیل سیاستهای زیاده طلبی و تجاوزگری وارد عمل شده اند. متاسفانه در طول این مدت با وجود خیل شهدای مبارزه با تروریسم اقدام قابل توجه، شایسته و قاطعی با این یاغیان و حامیان غیرنظامی و سیاسی ایشان صورت نگرفته است که این مساله جای بسی تاسف داشته و سوال برانگیز می باشد.

اخیرا خانم ((خدیجه منصوری)) عضو شورای شهر اورمیه، در مصاحبه ایی تحریک کننده و به نظر هدایت شده با نشریه تفرقه انداز ((هاوار)) (شماره 38 مورخه شنبه 19 آبان 1386-به مدیرمسئولی هاشم هدایتی، سنندج) با سخنانی غرض آلود و انشاالله در لحظه پریشانی حواس، اراضی تاریخی آذربایجان را از ماکو تا اورمیه ((کردستان شمالی)) نامیده است و این بحث به ادبیاتی که دشمنان قسم خورده و طمع کار این آب و خاک در سخنان و نقشه تخیلی خود استفاده می کنند مشابهتی عجیب دارد. در متن مصاحبه با کمی اشاره به شورای شهر، وظایف آن، پروژه ها و برنامه های موجود، اهدافی کاملا سیاسی به چشم می خورد، خانم منصوری که خود را فردی حقوقدان و آشنا به مسائل قانونی و حقوقی معرفی میکند نام جعلی ((کردستان شمالی)) را بر اساس کدامین استناد قانونی و فاکت تاریخی به اراضی تاریخی آذربایجان وصله زده است؟ همچنین عضو شورای شهر اورمیه که ((در خدمت به مردمش کمی عجله کرده است)) هدف خود را از این موضع گیری سیاسی بیان کند و پاسخ دهد که در این برهه زمانی که کشور از سوی زورمندان در فشار سیاسی است و فعل و انفعالات سیاسی زیادی در کشورهای همسایه رخ می دهد چرا دست به جنجال آفرینی می زند؟

اگر سکونت اقلیت کرد در نواحی کوهستانی آذربایجان و مرز بین تورکیه و ایران انگیزه صدور چنین حکم سیاسی هدفدار از سوی خانم منصوری که خود را صرفا نماینده کردزبانان میداند شده است آنگاه بایستی این نام را بر روی برخی از کشورهای اروپایی که کردها به آنجا نیز مهاجرت نموده اند گذاشت، چراکه جمعیت آنها بیشتر از جمعیت کردها در نواحی غربی آذربایجان می باشد.

اصولا انتظار می رفت عضو شورای شهر به لحاظ وظیفه قانونی در چارچوب قوانین کشور در فضایی غیر سیاسی و دور از تعصبات قومی و قبیله ایی بحثی کاملا تخصصی و در حیطه اختیارات خود مطرح می کرد ولی صد افسوس که آنچه هست فقط زدن بر طبل نفاق و تفرقه افکنی بین تورکها و اقلیت کرد مهاجر و تبلیغ نقطه نظرات کاملا سیاسی و هدفدار از تریبون دوهفته نامه هاوار می باشد.

مسئولان محترم

ما جمعی از اهالی شهرستان اورمیه، اشخاص حقیقی و حقوقی، ضمن تاکید و احترام بر تمامیت سرزمینی کشورهای منطقه، سخنان و اقدامات مشکوک خانم خدیجه منصوری و دوهفته نامه هاوار را محکوم کرده و خواهان برخورد قاطع و قانونی مراجع زیربط با ایشان می باشیم. ما با اعتقاد بر همزیستی مسالمت آمیز بین تورکها و اقلیت مهاجر کرد در غرب آذربایجان بر جغرافیای مقدس تاریخی آذربایجان تاکید نموده و با احترام و درود بیکران به ارواح پاک شهدای مبارزه با تروریسم امیدواریم تلاشهای مضاعف در خصوص پاکسازی منطقه از وجود فیزیکی تروریستهای پژاک و پ.ک.ک و اندیشه های حامی آنها صورت پذیرد.

ما امضا کنندگان ذیل جمعی از تورکهای آذربایجان همواره بر اصل احترام متقابل بین ملل و اقوام ساکن در کشور معتقد می باشیم، ولی هیچگاه حاضر نخواهیم شد که تفکر صلح دوستانه ملت همیشه قهرمان آذربایجان سبب شود افرادی مغرض با اهدافی سیاسی قصد تسلط سیاسی حتی در مقیاس گفتاری و زبانی بر اراضی تاریخی و خاکهای آغشته به خون شهدای آذربایجان را داشته باشند. امیدواریم اقدامات پیشگیرانه مسئولان محترم منطقه مانع بروز احساسات انقلابی و پرشور جوانان این مرز و بوم گردد.

2 Comments:

At 10:23 PM, Blogger Unknown said...

Mehran bey Türkiye'den yazıyorum...postaladığınız bu yazıları latin elifbasına ve eğer farsça ise Türkçeye çevirseniz de biz okusak...

 
At 10:24 PM, Blogger Unknown said...

Mehran bey Türkiye'den yazıyorum...postaladığınız bu yazıları latin elifbasına ve eğer farsça ise Türkçeye çevirseniz de biz okusak...

 

Post a Comment

<< Home