Wednesday, November 07, 2007



مراسم سومین روز شهادت یکی از قربانیان تروریسم کرد در اورمیه در بایکوت خبری رژیم برگزار شد

میللی شورا- شنبه 5ابان: کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان: روز شنبه پنجم آبان، مراسم سومین روز شهادت سرباز وظیفه "مجید طالبی" در مسجد یاوران مهدی واقع در خیابان ولیعصر اورمیه در فضایی مملو از اندوه و در بایکوت کامل خبری برگزار شد. مجید طالبی اهل اورمیه 20 ساله دارای مدرک دیپلم جوش کاری از هنرستان خوارزمی در حالی که تنها پنج ماه از خدمت سربازی اش باقی مانده بود چند روز پیش در منطقه زیوه اورمیه (خبر از سوی کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان منتشر شده بود) توسط گروه تروریستی پژاک به شهادت رسید.

مجید طالبی که از فعالین هویت طلب منطقه بلوار 17 شهریور اورمیه بود و در جریان اعتراضات خرداد ماه 1385 مردم اورمیه برعلیه شونیسم فارس و روزنامه ایران از جوانان فعال منطقه خود بود. مجید طالبی و برادرش صاحب مغازه کتابفروشی استاد شهریار خیابان ولیعصر اورمیه بود. کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان با ارسال نامه ای به خانواده این شهید تورک آذربایجان تسلیت و همدردی فعالین حرکت ملی و کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان را با خانواده این شهید اعلام کرد.

کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان، سیاست های شونیسم فارس را در بایکوت خبری شهادت فرزندان سرباز و افسر تورک آذربایجان شدیدا محکوم نموده و باور دارد که این سیاست تنها برای بی خبر نگه داشتن مردم غرب آذربایجان از خطر حضور تروریسم کرد در منطقه غرب آذربایجان صورت می گیرد، تا در صورت لزوم و در آینده نیز بتوانند از کارت سوخته کرد در منطقه غرب آذربایجان استفاده نمایند.

کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان همچنین عملکرد برخی گروه های سیاسی آذربایجانی خصوصا تشکیلات گاموح را در همفكری و همکاری با گروه های سیاسی کرد در امضاء طوماري بر عليه اقدامات نظامي متقابل دولت توركيه بر عليه تروريستهاي كرد پ.ك.ك كه پيش از تماميت ارضي توركيه منافع ملي آذربايجان را مورد تهديد قرار داده اند به شدت محکوم نموده و به آن منتقد است. با اینکه مسئول محترم دبیرخانه گاموح در بیانیه های خود حمایت تشکیلات مطبوعش را از بیانیه اخیر گنکره ملل فدرال ایران تکذیب نموده است، ولی کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان، حضور تشکیلات گاموح و یا هر تشکیلات دیگر در کنار گروه های هوادار تروریست کرد که بی محابا ادعاهاي ارضي خود بر غرب آذربايجان را تكرار ميكنند و باعث ايجاد ناامني در منطقه ميشوند را امري بر خلاف اصول مبارزه مدني ملت آذربايجان و مغاير دفاع از اراضي تاريخي آذربايجان دانسته و بر دفاع و حفظ منافع ملي آذربايجان تاكيد ميكند.

کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان در سومین روز شهادت سرباز وظیفه مجید طالبی از جوانان فعالین هویت طلب اورمیه ای، امید وار است که تشکیلات گاموح توضیح و اقدامات عملی لازم را در مورد برخورد با مسئولان کنگره ملل فدرال ایران به عمل آورده و در مورد همكاری با گروه های حزب دمکرات کردستان و کومله كه عوامل اصلي نگارش چنين طوماري بوده اند تجديدنظر نمايد.

کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان

5 / 8 / 86

www.bati-azerbaycan.blogfa.com

http://bati-azerbaycan.blogfa.com/post-132.aspx

0 Comments:

Post a Comment

<< Home