Friday, May 19, 2006



بازتابی ها وابسته به محسن رضائی فرمانده کل سابق سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حتی در دوران شکوفائی رابطه و حضور پ ک ک در ایران با این رابطه مخالف بوده اند.

بازی بازتاب با احزاب کرد

سایت بازتاب وابسته به محسن رضائی فرمانده کل سابق سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بازتاب دهنده دیدگاه خاصی در درون نظام است که می شود گفت منحصر بفرد می باشد. این سایت اصولگرای بشدت شیعه گرا ادامه دهنده دیدگاه سنتی و تاریخی شیعه سیاسی ایرانی می باشد که تلاش دائمی آن افتادن رهبری دنیای شیعه بدست آيت الله های ايرانی می باشد. در این سایت می شود مقالات بشدت ضد آن گرایش عرب شیعه دید که مخالف رهبری دینای شیعه توسط آیت الله های ایرانی می باشند. جریان مقتدی صدر که جریان عربی شیعی را در عراق نمایندگی می کند مورد غضب نویسندگان این سایت قرار می گیرد و بارها شاهد اخبار و گزارشهائی در این سایت هستیم که در آن از افراطی گرائی های عرب های شیعه خبر می دهد. این خصیصه شیعی ـ ایرانی بازتاب اما تنها منحصر به ضدیت با عرب ها نیست بلکه ضدیت با سنی های ایران و مخصوصا کردها از دیگر ویژگی های تریبون محسن رضائی و همفکرانش می باشد.

سایت بازتاب مثلا تلاش می کند چهره ای متفاوت از ملا حسنی ترسیم کند چراکه بزعم بازتابی ها این روحانی ضد کرد و ضد سنی که حتی به فرزندش نیز رحم نکرده و وی را به پای چوبه دار می فرستد یک قهرمان شیعی می باشد که منطقه ارومیه را در برابر دشمنان (بخوان کردها و سنی ها) حفاظت کرده است.
نوسیندگان این سایت بخاطر سابقه حضور در سپاه و وزارت اطلاعات و "انجام وظیفه" در کردستان دارای اطلاعات کافی و بعضا "ویژه" در مورد کردستان و مسائل مربوط به سیاست کردی می باشند. مثلا در جریان انشعاب سال گذشته در پ ک ک و اختلافات درونی آنها بعضا دست اول ترین خبرها که بعدها معلوم شد تا حدی صحت دارند برای اولین بار در این سایت منتشر می گشتند. این هم نشان از رابطه تنگاتنگ نویسندگان بازتاب با ماموران امنیتی در کردستان را دارد.

بازتاب با به کار بردن شیوه های پیشرفته جنگ روانی احزاب کرد را به بازی گرفته است. احزاب کردی در خارج کشورهم که ظاهرا رقابت با همدیگر بزرگترین مشغله آنها می باشد و رهبران آن با وجود سالها زندگی درکشورهای پیشرفته غرب متاسفانه از توانائی کافی برای مقابله با اينگونه ترفندها برخوردار نیستند براحتی به بازی گرفته می شوند.

بعد از یک سری گزارشات سایت بازتاب در باره فعالیتهای پژاک در جریان ناآرامیهای اخیر سازمان انقلابی زحمتکشان_کومله در خبرنامه خود این عمل بازتاب را نوعی تبلیغ و برای مطرح کردن پژاک دانست و به این کار بازتاب"اعتراض" نمود. انتقاد کومله این بود که چرا بازتاب باید برای یک سازمان مشکوک "غیرایرانی" تبلیغ کند. بعد از این اعتراض کومله، سایت بازتاب هم ظاهرا این اعتراض را "وارد" دانست و این بار شروع به تبلیغ برای کومله و حزب دمکرات نمود. (ظاهرا نوشتن اخبار مرتبط با پژاک حتی در شکل بسیار منفی تبلیغ برای آن گروه بوده است). این بازی که مسلما همراه با تحقیر کل جنبش کرد و کلیه احزاب کرد می باشد کار امروز بازتاب نیست ولی متاسفانه همانطور که گفتم رقابت بین سازمانی که بیشتر انرژی و توان این گروهها را بخود اختصاص داده است زمینه را برای ادامه این بازی به نفع یک سایت سراپا ضد کرد فراهم می کند.

بر همگان آشکار است که سایت بازتاب در چند سال اخیر که مناسبات پ ک ک و جمهوری اسلامی به تیرگی گرایده است بیشترین گزارشات و نوشته های ضد پ ک ک را منتشر کرده است و این بقول کومله "مطرح کردن" پژاک کار امروز نیست. بازتابی ها حتی در دوران شکوفائی رابطه و حضور پ ک ک در ایران با این رابطه مخالف بوده اند. این جناح حکومت اسلامی بخاطر پایبندی به روش عملگرایانه در خوزه سیاست خارجی و ضدیت عمیق با جنبش کردستان همیشه مخالف دادن فضای تنفس به مسائل کردی در هر شکل آن بوده اند.

بهرحال الآن می بایست نویسندگان خبرنامه کومله تا حدودی راضی باشند که "بازتاب" با آورن نام کومله به تبلیغ آنها نیز می پردازد. ولی شاید تحلیل کنونی آنها این باشد که بازتاب ترجیح می دهد که حزب دمکرات بیشتر مطرح شود چراکه در چند روز اخیر بیشتر خبرهای مرتبط با حزب دمکرات را منتشر کرده اند.

سایت مهاباد دات اورگ که بیشتر اخبار مرتبط با کومله سازمان انقلابی زحمتکشان را منتشر می کند از این بازی به هیجان زده شده اند و با هیجان خاصی ادامه این بازی را برای خوانندگان خود گزارش می دهند.
www.mahabad.org

0 Comments:

Post a Comment

<< Home