Friday, March 31, 2006



باتی سینیرلاریندا کورد قیرغینی..

ترور خونين در شهر ماكو

بعد از ظهرروز پنج شنبه 10/11/85 در روستاي يولاگلدي ( يكي از روستاهاي نسبتا بزرگ منطقه در مسير جاده ترانزيت قرار دارد و جمهعيت آن در حدود 3800 نفر مي باشد.) ترور خونيني توسط نيروهاي مسلح كرد صورت گرفت.

شرح ماجرا از اين قرار است كه ماشيني كه سرنشينان آن از اكراد مسلح بوده اند در برابر پاسگاه سيار نيروي انتظامي كه در اين روستا مستقر شده بود نگه داشته و از داخل آن شروع به تير اندازي كرده اند كه در طي آن دو تن از اهالي اين روستا و يك سرباز وظيفه نيروي انتظامي شهيد شده و يكي لز ريش سفيدان روستا زخمي شد.

شخص زخمي شده با نام حاج نوروز سابقه رهبري چند درگيري با اكراد را در اين روستا دارد. و اين احتمال وجود دارد كه هدف اين ترور اين شخص بوده است.

گفتني سات انجام اين ترور در روز روشن و در داخل روستا و مقر پاسگاه حاكي از آن دارد كه اين نيروها با قصد ايجاد وحشت در دل اهالي منطقه قصد آنرا دارند كه مردم را وادار به كوچ كردن از اين مناطق بكنند . اين سياستي است كه در اوايل انقلاب هم توسط اين نيروها دنبال شده كه در نتيجه آن ده ها روستاي اين منطقه از سكنه ترك خالي شده و تنها كردها در آن ها سكونت گزيدند. و به نظر مي رسد كه تا حدودي در اجراي اين سياست موفق بوده اند.

آرانلي.

افراد مسلح سه تن از پرسنل يك پاسگاه مرزي ماكو را کشتند

به گزارش خبرگزاري فارس در اثر حمله تروريستهای وابسته به گروه جدائی طلب پژاك سه تن از مرزبانان ايران در يك پاسگاه مرزي ماكو کشته شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس از اروميه ، عصر ديروز افراد مسلح گروه پژاك به يك پاسگاه مرزي در نزديكي روستاي يولدا گلدي شهرستان ماكو حمله كردند كه بر اثر آن سه تن از پرسنل اين پاسگاه کشته شدند و يك نفر نيز مجروح شد.
بنا بر اين گزارش ، نيروهای پژاك پس از اين حمله منطقه را ترك كردند.

کشته وزخمی شدن 17مرزبان

آفتاب: در درگيري هاي نيروهاي پ. ك. گ و مرزبانان ايراني 7 مرزبان ايراني كشته و 11 تن زخمي شدند. زمان درگيري سه شنبه و در مرز ايران و تركيه بوده است.

کشته شدن سه تن از ماموران سپاه در نقطه مرزي سلماس

سه تن از ماموران سپاه پاسداران در درگيري با نيروهای گروه پژاك (جدائی طلب کرد) در منطقه مرزي شهرستان سلماس کشته شدند.به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين ماموران اهل شهرستان خوي، ماكو و مرند بودند كه سه‌شنبه شب پيكرشان را از مرز به شهرستان سلماس منتقل كردند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home