Sunday, February 19, 2006



حمله فاشیسم کورد به پیشانی آذربایجان و سکوت دولت تهران

ملت آذربایجان در معرض کشتار قرار گرفته است!

از روز 5 شنبه گذشته بدنبال تظاهرات کوردها در سالروز توقیف شدن عبدالله اوجالان، سرکرده تروریستهای کورد تورکیه، در شهرهای ماکی(ماکو) ، بازیرگان(بازرگان) و تا حدی در شوط و عربلر جان و مال و ناموس تورکهای این مناطق هدف حمله وحشیانه کوردهای خارجی قرار گرفته است.

در این تظاهراتها که بصورت تعجب آوری با مجوز فرمانداری های هر دو شهر یاد شده و از سوی کوردهای غیر بومی و اساسا غیر ایرانی مقیم شمال غرب آذربایجان برگزار گردیده است، دهها تن از تورکها و کوردها کشته و مجروح شده خسارات شدیدی به اموال عمومی و همچنین منازل، مغازه ها و وسایط نقلیه تورکها وارد شده است.

مطابق گزارشهای شاهدان عینی و نیز اخبار زنده شبکه ماهواره ای گوناز تی وی، روز 5 شنبه گذشته چند صد تن از کوردها با تجمع در میادین شهرهای ماکی و بازیرگان، علیه تورکهای ایران و تورکیه و همچنین دولت آمریکا به فحاشی پرداخته،دهها تن از آنها جهت ارعاب مردم تورک شهرهای یاد شده بصورت متوالی گلوله شلیک کرده اند.

بی اعتنایی اولیه نیروهای انتظامی و سپس فرارآنها از محل آشوب، اهالی تورک ماکی را به شدت نگران کرده و این ذهنیت را ایجاد نموده که اصولا دولت فارس گرای تهران قصد دارد تا شهرهای شمال غرب مملکت آذربایجان را که به پیشانی آذربایجان جنوبی مشهورند از طریق برگزاری چنین تظاهراتهای مسلحانه و خونینی کورد نشین جلوه دهد و بتدریج سبب مهاجرت مردم صلح دوست تورک از این نواحی و جایگزینی ان با کوردها گردد.

با گسترده شدن آشوب، کوردهای مسلح به منازل،مغازه ها و وسایط نقلیه اهالی تورک نشین در شهرهای ماکی و بازیرگان حمله کرده انها را به اتش کشیده و کوشیده اند تا چند تن از زنان و دختران معصوم و بی دفاع در حال گذر از معابررا در بازیرگان در معرض تعرض قرار دهند.

بدنبال بی اعتنایی اولیه و سکوت نیروهای انتظامی و همچنین خروج مصلحتی فرماندار ماکی از شهر، نیروهای مردمی و برخی از جوانان تورک بسیجی با شدت عمل وارد حادثه شده و شجاعانه و بصورت تن به تن با کوردهای تروریست به مبارزه پرداخته اند و در مدت کوتاهی قادر به متفرق کردن و فرار دادن تروریستها شده اند. سپس بعد از ساعتها نیروهای یگان ویژه از اورمیه و تبریز راهی منطقه شده و با باقیمانده کوردهای مهاجم رودررو شده اند.

به این ترتیب تلاش کوردهای مهاجم خارجی برای آتش زدن اتوبوسهای شهری و بین شهری مملو از مسافرین تورک، پمپ بنزینهای منطقه و نیز گمرکات ایران و تورکیه ناکام مانده است.

مطابق آخرین آمار رسیده از بیمارستانها در این حوادث کوردهای تروریست دو تن از تورکهای غیر نظامی را کشته و دهها تن از مردم بومی را مجروح کرده اند. حال 3 تن از مجروحین وخیم است.

منابع بیمارستانی از حمله کوردهای خارجی به بیمارستان شهرهای ماکی و بازیرگان خبر می دهند. در این حملات جمعی از پرسنل تورک بیمارستانها ضرب و شتم شده، یکی از بانوان پرستار در معرض بی حرمتی اخلاقی قرار گرفته و نزدیک به 15 تن از مجروحین کورد غیر بومی بستری در بیمارستان برای عدم شناسائی از محل منتقل شده اند.

در این درگیریها احتمالا 7 تن از کوردهای وابسته به« پژاک» و«پ ک.ک.» توسط یگان ویژه کشته شده و دهها تن از آنها مجروح شده اند.

لازم به ذکر است که در مناطق شمال غرب آذربایجان چند روستای پراکنده کردنشین وجود دارد که اهالی آنها خود را آذربایجانی دانسته، بصورت طبیعی قادر به تکلم به زبان تورکی بوده و فاقد هر گونه علقه مشهودی با کوردهای تروریست پژاک و پ ک. ک. هستند.

مطابق اظهارات مکرر اهالی، یک سرباز و یک کشاورز که از کوردهای بومی منطقه محسوب میشوند به دلیل عدم حمایت از کوردهای خارجی و نیز اعلام اینکه اینجا «آذربایجان است بروید و در کوردستان تظاهرات کنید» سر بریده شده اند!

همچنین اهالی تورک معتقد هستند اکثریت قریب به اتفاق این کوردها از کوردیستان عراق و مناطق کورد نشین تورکیه به آذربایجان غربی نفوذ کرده اند. ضمن اینکه بعد از دو جنگ بزرگ آمریکا و عراق در سالهای 1992 و نیز 2003 میلادی، میلیونها تن از کوردهای آواره عراق وارد منطقه شده و نزدیک به دویست هزار تن از آنها از مراجعت به کشور مبدا خودداری کرده اند.

همچنین با توجه به اجرای طرحهای ضد تورکی آمایش ملی در غرب آذربایجان، توسط نهادهای فارس گرای دولت ایران، بسیاری از ایلات کوچروی کورد کوردستان با ایجاد شهرکهای چند ده هزار نفری در طول مرز استراتژیک آذربایجان غربی با تورکیه تخته قاپو شده اند.

گفته می شود در بین این کوردهای مهاجر و تخته قاپو شده، حزب دموکرات کوردیستان ایران، حزب اتحاد میهنی کوردیستان عراق، احزاب کوردی پژاک و پ ک. ک از تورکیه، حزب دموکرات کوردیستان عراق، مامورین داشناک ارمنستان، مافیای ضد بشری مواد مخدر، مافیای منفور قاچاق انسان و مافیای وحشی قاچاق اسلحه نفوذ جدی دارند و این قبیل کوردها تحت حمایتهای اشکار برخی از سرمایه داران کورد و بعنوان نمونه خانواده گوزل(محمد، مصطفی و سهراب گوزل) بعنوان سهامدار شرکت ثروتنمد آذرسون قرار دارند.

به این ترتیب سیاستهای آنتی تورک و کوردوفیل دولت پان آریانیست تهران ، طی دهه گذشته موجب پیدایش کلونیهای غیر بومی کورد در منطقه شده است. این موضوع بعنوان تلاشی برای تغییر ترکیب جمعیت بومی منطقه می تواند بعنوان یکی از مصادیق بارز حقوقی جنایت علیه بشریت در منطقه تورک نشین غرب اذربایجان تلقی گردد.بی تفاوتی نسبت به این موضوع می تواند قره باغ دیگری را در داخل مرزهای آذربایجان بوجود آورد.

متعاقب صدور مجوز تظاهرات برای کوردها در شمال غرب آذربایجان به خاطر یک تروریست خارجی، هجوم خونین، آتشین و خفت بار کوردها به پیشانی آذربایجان و بی اعتنایی نفرت انگیز و اولیه ماموران مسلح دولتی، مردم مظلوم آذربایجان از دولت فارس گرای تهران می پرسند:

با توجه به اینکه دولت ایران سه سال است با مستقر شدن چند لشکر در اطراف قلعه بابک مانع از برگزاری کنگره کاملا مدنی ملت تورک آذربایجان در اواسط تیر ماه می شوند،

با توجه به اینکه به رغم صدور مجوزهای متوالی برای ارامنه حتی یک مجوز تظاهرات مشابه مسالمت امیز برای تورکها نه تنها صادر نمی شود بلکه از قمه کشی ارامنه و حمله به عابرین تورک و مسلمان در معابر تهران نیز جلوگیری نمی گردد،

با توجه به اینکه نویسندگان و ادیبان آذربایجانی را در سالگرد شهادت شهدائی چون باقرخان و ستارخان و پروفسور زهتابی بر سر مزارهای شریف آنها مورد حمله قرار می دهند،

با توجه به اینکه جنازه استاد محمدعلی فرزانه را سرقت کرده و مانع از برگزاری تشییع جنازه آرام این استاد معظم و شهیر در شهر تبریز می شوند،

با توجه به اینکه کنگره های زبان مادری تورکها را یکی پس از دیگری تعطیل می کنند، به چه دلیل برای کوردهای غیر بومی مجوز تظاهرات مسلحانه، در پیشانی آذربایجان و آنهم در دفاع از تروریست خونریزی چون اوجالان صادر نموده و بعد با مشاهده کشتار تورکها میدان را ترک می کنید؟!

حوادث خونین پیشانی آذربایجان بخوبی نشان داد که شوونیزم فارس ، فاشیسم کورد و داشناکیسم ارمنی قصد دارند دررویاهای کودکانه خود با تکیه بر لمپنیسم وحشی کورد، از هم اکنون مرزهای استراتژیک و البته تا به ابد تورک نشین آذربایجان و تورکیه را از حضور تورکها خالی کنند و دعی کورد نشین بودن این نواحی شوند!

در چنین شرایط بسیار حساسی که فاشیستها، شوونیستها و داشناکهای سه قوم اقلیت فارس، کورد و ارمنی همچون قاپاغان کوپکلر، قیزیشغان چاققاللار و قودورغان کافتارلار، قصد تکه تکه کردن آذربایجان عزیزتر ازجانمان را در سر می پرورانند هر گونه تفرقه افکنی در میان فعالین حرکت ملی توسط هر کس و هر سایت و هر تریبون، بی گمان اقدامی نفرت انگیز و خائنانه بوده و به مثابه فرود آوردن خنجری از پشت برپیکر ملت مظلوم و بی دفاع آذربایجان است.

پدران ما می گویند:

هر نه اونودولسا، خیانت اونودولماز!

یوموروق تورک قیزی

1 Comments:

At 5:35 AM, Blogger 12211221 said...

گح خوردن با 7 جد و آباد کردشون .

خود کوردستان هم خاک آذربايجانه . جایی به اسم کوردستان نه روی زمین هست و مه خواهد بود .

هر کسی این حرفها رو زده یا دیوونه است . یا خیال بافه .

اولاغ هم 7 جد و آباد اون بارزانی ننه خراب و ترسو هست که سالی 2 بار از ترس دیگر اکراد فرار می کنه به ترکیه و بعد بر می گرده .

 

Post a Comment

<< Home