Sunday, June 19, 2005



قتل خاموش!!! - رانندگان كرد - قاچاق كالا

4/5/84

فرزند يكي از همكاران سايت سيرداش در اثر تصادف در گذشت. نريمان 13 ساله فرزند آقاي محمد زينال زاده از همكاران سايت سيرداش در سلماس به هنگام عبور از خيابان با يك دستگاه سايپا برخورد و در دم جان سپرد. شاهدان ماجرا اظهار داشتند كه ظهر روز دوشنبه يك دستگاه ماشين سايپا به رانندگي يكي از اكراد در خيابان چمران جنوبي نرسيده به فلكه توپي با سرعت غير مجاز به دوچرخه نريمان 13 ساله كوبيد و در اثر شدت برخورد نوجوان فوق الذكربلافاصله در زير چرخهاي ماشين سايپا جان سپرد. راننده نيز كرد كه قصد فرار از صحنه را داشت توسط مردم با فاصله اي اندك از صحنه تصادف نگهداشته شده و دستگير مي شود.

در طول يك ماه گذشته چندين صحنه تصادف در سلماس و توابع آن ديده شده است كه شهروندان قرباني سرعت غير مجاز خودروها شده اند. يكي از فعالان در توضيح مسئله مي گويد: اكثر كردها با ماشينهاي سايپا در حال قاچاق كالا بوده و در اثر سرعت زياد كنترل خودرو را از دست مي دهند و همين امر موجب تصادف منجر به مرگ مي شود.

يكي ديگر از فعالان سلماس ضمن تاييد مسئله فوق مي گويد: اينكه رانندگان كرد هستند و جان باختگان ترك خود جاي بحث دارد. به نظر وي ممكن است كردها جهت نشان دادن فضاي نا امن در شهر و مجبور ساختن تركها به مهاجرت از منطقه اين اعمال را به عمد مرتكب مي شوند. در اين كار بيمه نيز ناخواسته دخيل است چراكه هر كس كه فردي را با ماشين از بين مي برد بلافاصله عنوان مي كند كه ماشينش بيمه است و خسارت آن را مي دهد!

4/5/84

كد خبر: 0046

0 Comments:

Post a Comment

<< Home